Potrivit lui Zidu, aeronava AN-32, care aparţinea companiei aeriene „KATA Air Transport Co.LTD” din Republica Sudan, a decolat de pe Aeroportul Internaţional Chişinău la ora 22.02, având la bord 8 persoane şi peste 2 mii kg de uleiuri.
În scurt timp după decolare, dispecerul a recepţionat de la echipaj semnalul despre o defecţiune a utilajului de bord. Comandantul aeronavei a decis să revină la aeroport pentru a lichida defectul, primind la ora 22.13 permisul dispecerului pentru aterizare. În momentul în care s-a apropiat de capătul pistei de decolare-aterizare, avionul a atins cu aripa echipamentele de navigaţie şi a explodat.
La ora 22.15, conducătorul de zbor a anunţat „Alarmă Roşie”, conform regulamentului privind situaţiile excepţionale pe Aeroportul Internaţional Chişinău. Timp de trei minute, la locul accidentului au sosit echipele de salvare ale aeroportului. În comun cu subdiviziunile de pompieri şi salvatori ale Serviciului Protecţiei Civile şi Situaţiilor Excepţionale ale MAI, la ora 23.43 incendiul a fost localizat, iar la 01.21 a fost lichidat.
Iurie Zidu a mai precizat că aeronava, în timpul aflării la Chişinău, a fost supusă unor reparaţii şi testări de zbor care au demonstrat că avionul este pregătit pentru exploatare. Vineri seara, nava decolase spre Antalia, Turcia, unde urma să facă o escală pentru alimentare, iar, ulterior, să zboare spre Sudan.
În opinia directorului ASAC, în acest moment este prematur de a formula ipoteze despre accident, deoarece numai după studierea „cutiilor negre”, a documentelor privind condiţia tehnică a navei, precum şi a rezultatelor controlului medical susţinut de membrii echipajului înainte de zbor, specialiştii vor putea să-şi expună opiniile. În acest sens, Zidu a precizat că primele versiuni ale accidentului vor fi făcute publice peste o săptămână.
La rândul său, procurorul general Valeriu Gurbulea a declarat că una dintre versiunile înaintate de Procuratură este factorul uman, întrucât a fost o aterizare în regim manual, efectuată la decizia piloţilor. „Vom verifica şi aspectele ce ţin de starea tehnică a aeronavei”, a precizat Gurbulea.
Potrivit lui Roman Podcoritov, directorul general al Aeroportului Internaţional Chişinău, accidentul din noaptea de vinerea trecută nu a afectat traficul aerian, toate cursele planificate fiind efectuate. „Dacă nava ar fi căzut pe pista de decolare-aterizare, atunci ar fi fost nevoie de cel puţin două luni de lucrări de reparaţie”, a menţionat Podcoritov.
La locul unde s-a produs accidentul au fost prezenţi preşedintele Republicii Moldova, Vladimir Voronin, şi prim-ministrul Zinaida Greceanâi. În dimineaţa zilei de sâmbătă, în cadrul unei şedinţe extraordinare la Guvern, s-a decis ca Executivul să acorde ajutor material familiilor tuturor celor decedaţi şi să suporte cheltuielile de înmormântare a victimelor.
Precizăm că acest accident este primul de acest gen în istoria Aeroportului Internaţional Chişinău.